tisdag 8 oktober 2013

Fredag och limhamsfältet

Inlägg som skulle kommit upp i fredags ;-)

Hej du underbara fredag!

I skrivande stund sitter jag på mitt, utan att underdriva, underbara jobb. För er som inte vet så jobbar jag deltid som receptionist på ett företag som heter Minc, och det är precis lika glassigt som det låter. Dessutom älskar jag att träffa människor, i synnerhet om de är glada, och det är just Det som de flesta är på mitt jobb! De förgyller faktiskt ens dag, särskilt en fredag som denna, då alla är lite extra glada också ;-)

Så vad händer på hundfronten?

Min bästa kompis har nyligen flyttat till Ribersborg i Malmö och det är också här som jag och Sheila spenderar mycket av vår tid. Det är nämligen så fantastiskt så att hon bor precis vid limhamsfältet och VATTNET. Ni förstår ju själv. Sheila och vatten alltså, behöver jag säga mer?

Inte nog med detta, limhamsfältet kryllar ju med hundar i alla möjliga utseenden, storlekar och raser.
En rolig grej med just det här med raser är att Sheila dras väldigt mycket till hundar med likt utseende. Hon går mycket hellre fram till t.ex. en Field spaniel eller en Engelsk cocker spaniel än till en schäfer. Och favoriten är ju, såklart, hennes egen ras, Cocker spanieln. De nästintill rusar hon fram till så fort hon får en i sikte ;-) Någon annan cockerägare som känner igen sig?

Detta hände faktiskt bara häromdagen när Sheila fick syn på en söt liten cockerflicka och glatt sprang fram och hälsade. Detta var inte vilken tik som helst utan faktiskt en släkting ifrån Kennel Samulett's!
Samulett's är för er som inte vet, våran uppfödares (Birgitta på Kennel Cockett) dotters.

Sheilas mamma, Candy, är då farmor till lilla Snöret som vi träffade. Snöret är efter Samira, en otroligt söt, röd, liten cockerflicka ifrån Kennel Cockett. Henne har vi träffat många gånger :-)

Sheila och Snöret hade hur kul som helst i vattnet, tyvärr fick jag ingen bild på det då det gick allt för fort! Men en film på Sheila i vattnet kan jag iallafall bjuda på :-)


och så lite bilder från limhamsfältet........

Sheila och en charmig beundrare

Kul med stora ras-kontraster ;-)


Sheila i sitt rätta element!



Trevlig helg!
Sanna och Sheila

2 kommentarer:

  1. Jag bor nära det där hundstället vid Ribersborg, brukar cykla förbi och bara dregla över alla härliga hundar som springer omkring. Jag är sååå avis .....
    Kul att det finns möjlighet för hundarna att springa lösa!

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att du uppskattar min blogg och min fantastiska hund! Du får absolut komma och titta på brukshundklubbens kurser. Vi har träning på måndag klockan 19.15-21.00 ca. Välkommen!

    SvaraRadera