tisdag 8 oktober 2013

Lydnadsträning

Goddag goddag!

Igår var det, efter ett 2-veckor långt uppehåll, äntligen dags för lite lydnadsträning igen! Denna gång tillsammans med vår tävlingslydnadsgrupp som hålls på måndagar nere på Malmö Brukshundklubb. 

Vi började med en platsliggning som gick hur bra som helst. Det grämer mig att jag glömde kameran hemma då det såg så roligt ut med sex schäfrar och en liten cocker däremellan ;-)

Efter platsliggning blev det lite passivitetsträning för Sheila, då jag lovat att kommendera  Berith och Yazzi som snart ska tävla i lydnadsklass II. Det kommer att gå så bra så, det kan jag (nästan) sätta min hand på! Därefter var det min och Sheilas tur att bli kommenderade.

Fritt följ: Felfritt med kontakten och farten, det enda jag ska tänka på är att gå lite rakare :-)
Läggande under gång: Felfritt
Inkallning: Go fart! Hon är ju nästan lika snabb som schäfrarna nu ;-)
Sändande med ställande (rutan): Gick idag hur bra som helst, utan några hjälper!
Apportering: Tränar det hemma tills hon är helt hundra :-)
Fritt hopp över hinder: Jag måste ställa mig lite närmre mitten av hindret så att Sheila inte råkar smälla i med svansen. Ni vet -glada cockrar med mycket svansvift, lätt hänt ;-)
Fjärrdirigering: Felfritt (extremt taggad!)

Jag är väldigt nöjd med vårt träningspass idag, det var över förväntan då vi inte tränat på ett par veckor. Sheila visade verkligen hur taggad hon var genom att blixtsnabbt utföra allt hon skulle -känns så kul!

Här kommer några bilder från lite rutan-träning vi körde häromveckan:


"Kom igen matte, skicka mig då!"





Kärlek till alla som läser detta!
Sanna och Sheila

1 kommentar:

  1. Åh vad kul - två nya inlägg!! Tackar!! Hon är riktigt duktig din vovve!!
    Kan vem som helst (typ jag) besöka Malmö Brukshundsklubb (även om jag inte har någon hund) och titta på när det är olika träningar - exempelvis när det är lydnadsträning?

    SvaraRadera