fredag 18 oktober 2013

Paniken som uppstår

...när man upptäcker blod i en säng där Sheila sov för 7 dagar sen!!!

Inatt sov Sheila och jag hos min kompis Ottilia på Ribersborg för att ha lite närmare till jobbet. Igår när Sheila och jag efter lydnadsträningen kom hem till Ottilia så gjordes upptäckten. Gammalt blod i Ottilias säng, både vid fotändan och vid kudden, Sheilas favoritplatser med andra ord. 

Sheila och jag var senast hos Ottilia förra helgen, alltså ca 6-7 dagar sen... Detta betyder att Sheila antingen börjat löpa då eller tidigare!! Imorse var jag uppe med tuppen och ringde Malmö Djursjukhus 08.00 för att boka tid för ett internt progesterontest. Internt betyder att proverna inte behöver skickas iväg och jag får reda på svaret med en gång och slipper vänta tills imorgon, skönt!! 

Som det kan bli. Men vilken tur att vi upptäckte det i tid! Förhoppningsvis. Usch nu blir jag nervös. Nu får jag skriva om något annat!

Igårkväll körde jag till brukshundklubben för att träna lydnad med Sheila. Vi skulle egentligen tävlat imorgon på vår hemmaklubb men så blir det inte pga löpet. Inte mig emot, man vet aldrig vad en löptik kan hitta på ;-) Träningen gick iallafall jättebra, Sheila klarade rutan helt klockrent på första försöket och sen struntade vi i att träna det. Har börjat träna mycket kortare och mer intensiva pass då passar Sheila bäst.

Apporteringen går trögt. Sheila är rätt "otaggad" på apportbocken och gör det för att hon måste i princip, till skillnad från alla andra moment som hon gör med ren och skär glädje. Jag antar att hon förknippar apportbocken med traggling, det blir lätt så.. Detta betyder att vi endast tränar apporten tills hon gör rätt och sedan så har jag börjat gömma apporten bakom träd och buskar, det tycker Sheila gör det hela liiiite roligare :-)

Charmig bild på Sheila 9 månader :-)

Håll tummarna för oss idag!
Sheila och Sanna



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar