torsdag 24 oktober 2013

45 minuters hängning!

Hej allihop!



I skrivande stund sitter jag på jobbet, som receptionist ges alltid bäst tillfällen till att blogga, hemma tycks man "aldrig" få så mycket tid ;-)

Det känns otroligt tomt hemma utan Sheila, jag saknar henne förfärligt mycket! Som tur är så ska vi äntligen få hämta hem henne imorgon (fredag). 

Igårkväll fick jag ett glädjande sms av Jörgen på Kennel Boots som berättade att Sheila och Chap hade parat sig igen och denna gång med 45 minuters hängning!!! Det var länge för en "förstagångs-parning" tycker jag. Fick en bild av Jörgen också :-)

Det vackra paret <3


För ett par dagar sen kom ett paket till oss, alltid lika spännande med paket enligt mig :-)

Såhär såg det ut:

Vad kan detta vara tro..?


I lådan fanns inget mindre än....


En stor säck hundmat!!!



Detta är dock inget vanligt hundfoder utan ett foder som ska förbereda Sheila inför avel. Fodret påverkar ägglossning och livmoder, dräktighet och förlossning, och främjar även embryots utveckling samt förstärker den optimala utvecklingen av valpens funktion och synförmåga. Sheila kommer att börja äta fodret så fort hon kommer hem från parningen och sedan fram till dräktighetsdag 42. Därefter blir det Royal Canin Starter som får ta över :-)

Jag beställde detta foder, trots kostnaden, då jag känner att Sheilas (hoppas!) dräktighet är så pass viktig för mig, och jag vill att allt ska gå rätt till. Då vill jag även att Sheila har de bästa förutsättningarna hon bara kan ha!

Ikväll kl 19.00 ska Henrik och jag på Uppfödarutbildning på Sydskånska Kennelklubben. Denna gången är det en föreläsning om Juridik, ekonomi och skatter för Susanne Thell. 
Det ska bli lika kul som vanligt med uppfödarutbildning :-)

Snart så ska jag sätta igång och väga och mäta så att valpköparna kan följa sin valp från livets början. Jag ska göra en dräktighetsdagbok och även en ny hemsida. Mer om det senare!

På återseende!

Sanna och Sheila


3 kommentarer:

  1. har länkat till dig nu hoppas det var ok. Så spännande att följa trots att man har en egen här hemma. Glad att jag kunde tipsa om Chap. En pärla i mina ögon.=) Kram Carina och gäbget

    SvaraRadera
  2. Lycka Till
    Jag var också och lyssnade på Susanne Tell, mycket att hålla reda på, men intressant

    SvaraRadera
  3. Lycka till med valparna - ser fram emot att få läsa om hela äventyret!

    SvaraRadera