fredag 20 september 2013

Geggigt värre!

Hejsan allihopa!


Hoppas att allt är lika bra med er som det är med oss :-) 
I söndags bar det iväg till Helsingborg för lydnadstävling i klass II på Sofiero. Vädret var minst sagt trist, regnet öste ner vilket resulterade i en geggig lydnadsplan :-( Vädret brukar inte i vanliga fall ha särskilt stor inverkan på Sheila, som tvärtom, älskar att skita ner sig ;-) Men idag var det annorlunda...

Jag har ju i tidigare inlägg berättat att Sheila för tillfället är extra "luktig" och ni med hund vet ju också att regnet påverkar dofterna så de blir liiite starkare *suck*. Tävlingen började med platsliggning och efter ca halva tiden satte sig Sheila upp och doftade i luften. Detta gjorde att vi fick en 5:a på detta moment, och med tanke på att platsliggning har den högsta koefficienten (koff 4) så förlorade vi redan där 20 poäng...

Sheila och resten av hundarna som tävlade (ja, det är sant!) ville inte lägga sig på läggande under gång, men jag fick med hjälp av ett dubbelkommando tillslut henne att lägga sig -vilket resulterade även här, i en 5:a. 

Det som faktiskt gick som det skulle idag var inkallningen (9a) och det fria följet (8,5). Vi fick 121 poäng och ett tredje pris. 

Trots resultatet så är jag ändå nöjd då Sheila trots allt hade kontakt med mig hela tiden -vilket hon 9/10 gånger har! Matte är bäst i världen i Sheilas värld, och tur är väl det när man tävlar i lydnad ;-) 

På söndag infaller nästa tävling och vi hoppas då på bättre tävlingsunderlag och väder :-)

Sheila på lydnadstävling i Lomma -09


Många kramar
Sanna och Sheila

2 kommentarer:

  1. Tack så mycket för din fina kommentar på våran blogg! :-)
    Ja, de bruna cockrarna är verkligen en favorit hos mig! Och att få hem Malte var en dröm som blev sann :-) Vad roligt att du ska para :-)
    Jag kommer ihåg dig och Sheila från nån valpträff hos Birgitta, mina föräldrar har nämligen en black&tan cocker som föddes i samma veva som Sheila :-)

    Kommer definitivt besöka er blogg igen! :-)

    SvaraRadera
  2. Åh vad jag längtar efter nya inlägg från dig! Givetvis längtar jag efter bilder också - på din fantastiskt snygga hund! Jag älskar cocker och skulle LÄTT tänka mig en, men kan tyvärr inte på grund av urtradiga arbetstider.
    Jag är här varje dag och hoppas det finns nåt nytt att läsa - hoppas på tur snart ;-)

    SvaraRadera