fredag 6 september 2013

Torsdagslydnad

Hejsan!


Idag är det äntligen fredag igen, och vädret kan man inte klaga på! Min trogna väder-app talade dessutom om för mig att hela helgen bjuder på vackert väder, vilken glädje! Det får alltså bli många långrundor denna helgen -man måste ju passa på :)

Igårkväll var det än en gång dags för lydnadsträning på klubben. Denna gång i Gerts träningsgrupp, min och Sheilas "gamla" grupp. Det blev en mysig träning i kvällssolen trots Sheilas en aning okoncentrerade uttryck ;) 

Jag märker allt mer att hon inte riktigt är sig själv för tillfället. Hon är inte cockern som går med näsan i marken hela tiden, tvärtom, hon håller huvudet väldigt högt för att vara en cocker, men ikväll var det annorlunda. Hon var seg och okoncentrerad på allt utom lukterna som gräset bjöd på. Inte likt Sheila med andra ord! Jag tröstar mig med att det förhoppningsvis är löpet som är på G ;) 

Jag tog iallafall lite fina bilder på tösen i kvällssolen, min goa hund. Varje gång jag ser henne så tänker jag på hur fina valpar hon kommer att få, och hur jobbigt valpköparna kommer få det med att inte "råka" tappa mat ifrån bordet ;) De hundögonen alltså. 






Mattes stolthet

Jag vill passa på att gratulera Carina på kennel Coola Cox och hennes fina sobeltik, Lowa som igår födde fyra underbara valpar! Stort grattis och lycka till önskar Sheila och jag.

Trevlig helg!
Sanna och Sheila


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar