tisdag 3 september 2013

Lydnadsgruppen

Hallihallå!

Igår var det äntligen dags för lite lydnadsträning med måndagsgruppen igen :) Jag vill passa på att gratulera Cina och Yalla till uppflyttningen till klass II! Synd att man missade tårtan ;)
Det är alltid lika kul att träffa alla igen och diskutera träning, hundar och annat. Detta pass var det fokus på rutan och apporteringen för vår del! De vanliga "tragglingsmomenten" ;)

Jag och Sheila tränade med Leif som även han är i lydnadsklass II och jag fick som vanligt bra med tips och åsikter, det tas tacksamt emot! Rutan gick jättebra och Leif tyckte att det är dags att ta bort belöningen som jag har i slutet på rutan. Jag är en person som INTE gillar att äventyra min träning, vilket man iochförsig inte riktigt kan kalla just detta, men lite mesig är jag iallafall :)

Sheila tyckte att det var lika roligt som alltid att träna, men var lite "luktigare" än vanligt, och lite mer okoncentrerad. Men det är okej när man snart ska löpa tycker matte!

Idag körde vi in en sväng till Vellinge och gick bonnagårdsrundan på 3km, hur mysig som helst! Sedan avslutade vi med att shoppa lite nytt hundgodis till den för tillfället extremhungriga damen, väldigt uppskattat kan jag tala om. Jag undrar hur hungrig hon kommer vara när hon väl har bebisar i magen :)

Här kommer lite bilder från min och Sheilas och mina promenader de senaste dagarna :) Enjoy!






Puss och kram!
Sanna och Sheila

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar