fredag 30 augusti 2013

Träning och väntan

Hejsan alla fredagsglada!


Igår var Sheila och jag på brukshundklubben och tränade med vår andra lydnadsgrupp. Ja, vi tränar nu mera i två olika, en på måndagar och en på torsdagar :-)

Allt gick jättebra. Vi håller ju för tillfället på med lydnasklass II moment då vi ska tävla om redan ett par veckor! På Sofiero den 15/8 för att vara exakt! 

Platsliggning: Inga problem
Fritt följ: Sheila är jätteduktig och har superbra kontakt, jag måste däremot träna på att ha rakare gång:)
Läggande u gång: Simpelt, tycker Sheila;)
Inkallning: Bra fart och bra ingång! Lite ovant utan ställandet i mitten då man nyligen tagit bort det från klass II
Fjärrdirigering: Inga problem
Apportering: Sheila hämtar apporten med glädje, men kan fortfarande inte sitta med apporten i munnen utan släpper gärna den när hon kommit in på min vänstra sida -Vi tar tacksamt emot tips!!


Sheila är just nu en liten aning okoncentrerad och "luktig" och hon är väldigt matglad och slickar sig en hel del. Dessutom kissar hon ca 5 gånger när vi är ute på promenad. Allt tyder på löp dvs :-) 
Om det bara kunde gå lite fortare, somliga kan ju knappt vänta... (jag) ;-)

Här kommer lite bilder som jag tog på Sheila häromkvällen:






I förrgår gick Sheila och jag ca 6km ner till havet och igår cyklade vi 7km 
-Matte har nämligen hört att tiken ska vara i perfekt kondition vid valpkull ;-)

Vi önskar er alla en trevlig helg!

Kramar
Sanna och Sheila

1 kommentar:

  1. Hej och välkommen tillbaka
    Mitt tips: dela momentet. Tänk efter vad är det hon kan och vad kan hon inte.
    Träna på att hålla fast till kommandot loss ( eller vad du använder kommer. Belöna fasthållande och tänj på "gränserna". Öka lite i taget.Låt henne gå fot med apporten i mun, träna sitt med apport.

    SvaraRadera