söndag 22 december 2013

Valplåda check!

  Hoppas alla haft en mysig fjärde advent!

Sheila har nu passerat dag 61 och vi väntar nu spänt på vad som komma skall. Det är otroligt spännande, men också en aning spänt och nervöst såklart. Jag har tagit tempen på Sheila ett par gånger om dagen och hon ligger än sålänge stabilt på 37,4 grader. När hon gått ner till 37 eller lägre så kan man konstatera att det kommer valpar inom 24 timmar. Sjävklart så hoppas vi att hon ska föda på julafton, men nu kan jag ärligt säga att jag inte hade haft något emot att ha dem här nu. Väntan och längtan är olidlig! <3

Sparkar kände jag för första gången för en vecka sen ungefär, och det mina vänner, var nog något av det mäktigaste jag varit med om. Nu sparkar de från alla håll och kanter, och knackar man lite lätt så kan man känna att de knackar tillbaka. Det är så häftigt! 
Sheila tycker nog att de sparkar lite för mycket ibland, då hon viker ner huvudet och slickar där de sparkat, som om hon vill säga: "kan ni lugna er därinne?" 

 <---- Tjockis


Denna veckan blev vår efterlängtade valplåda färdig! 

 
Ritad och ihopsnickrad av Henrik Nordin och hans goa göteborgspappa, Claes Nordin. Tack så hemskt mycket för den fina lådan med "kök" <3

Valplådan är 150 x 170 cm med ett litet avtagbart "kök". Köket har den smarta funktionen att underlätta vid städning och vid byte av smutsiga tidningar. Vi har även tänkt ha det som "sovrum" och eventuell "mjölkbar". Resten av lådan kommer att vara lek, bus och kissvänlig, huruvida valparna väljer att använda det återstår att se ;-) 

På tur står nu det roligaste jobbet enligt mig: pynt, fix, och trix. Valplådan ska inredas med tidningar som underlag och nytvättade fällar, handdukar och lakan som överlag. Därefter kommer pynt och pysselbiten in i bilden, något som matte (jag) brinner för och ser fram emot mer än det andra :-)

Jag håller just nu på att tvätta tonvis med fällar, handdukar och lakan i 95 grader utan slöljmedel. Avsaknaden av sköljmedel gör att det blir bättre uppsugningsförmåga vilket underlättar vid bland annat valpning :-) 

Självklart är står det en hel del på inhandlingslista till valpningen och jag har nu bockat av det som behövs. Bland annat detta; babysug (suger ut fostervatten från valpnäsor), modersmjölkersättning och powerblandningen grädde+druvsocker. 



Är det där mat jag doftar?

 GOD JUL från Sheila 
P.s: vi hörs snart!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar