torsdag 3 juli 2014

Viltspår vid Arriesjön

Hej!


Sheila är nu dräktig i vecka 6 och att vara dräktig på sommaren är ju vad det är. De dagar vi har varmt här nere i Skåne blir för Sheila extra varma. Hon är ju både svart och tjock och det är ju ingen hit i sommarvärmen. Därför gör jag vad jag kan för att Sheila ska kunna ha det svalt och skönt. 

För ett par dagar sen bestämde vi oss för att åka till Arriesjön och bada. Eftersom viltspårskursen tyvärr är slut så tänkte jag överraska den tjocka damen med lite spår. Alltid lika uppskattat!
När jag gick iväg och drog spåret så hade Sheila väldigt svårt att bärga sig. Hon vet precis vad som försiggår när selen och långlinan kommer fram.

Spåret blev ganska så kort eftersom terrängen vi befann oss i var svåråtkomlig. Duktiga Sheila hade som vanligt inga problem med att ta spåret och hittade klöven nästan direkt.



Stolt som en tupp över sin klöv 


Efteråt så kom ett dopp i sjön väl till pass...



Att apportera pinnar i vattnet är nog det bästa jag vet :-)


Kolla bara vilken stor pinne jag hämtat!!



Varma hälsningar ifrån oss på 
Kennel Cocker Delight


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar